Contract- en leveranciersmanager ICT (36 uur)

Arnhem

Wil jij een bijdrage leveren aan de vele ambities die De Connectie heeft op het gebied van ICT?

En ben jij de expert in Contract- en leveranciersmanagement ICT?

Dan is deze vacature echt iets voor jou!

 

De Connectie zoekt een (Senior) Contract- en leveranciersmanager ICT. Je bent een belangrijke speler binnen de ambitieuze afdeling ICT en werkt nauw samen met contracteigenaren, service managers, inkoopadviseurs en leveranciers. Als spin in het web bouw je aan goede relaties met de stakeholders en zoek je altijd naar het beste voor de organisatie.

 

Wat ga je doen?

De Senior Contract- en Leveranciersmanager voert het contractbeheer en het contract- en leveranciersmanagement uit. Je gaat het vakgebied CLM verder vorm te geven. Zowel binnen de afdeling ICT maar ook binnen andere afdelingen van De Connectie. Je schroomt dan ook niet om processen van scratch af aan op te zetten en uit te dragen naar de rest van de organisatie. Je draait je hand er niet voor om, om zelf overzichten te generen en te onderhouden vanuit de contractbeheertaak.

Regelmatig zijn er (Europese) aanbestedingen. Daarvoor ben je namens ICT de participant in een multidisciplinair team, waar jouw input van de ervaringen uit bestaande contracten en mogelijke verbeterpunten voor het aanbestedingsvraagstuk meegenomen worden. Denk aan het leveren van input voor SLA’s, DAP’s en prestatie indicatoren. Kleinere offerte uitvragen of afroepen onder bestaande raamovereenkomsten behoren ook tot je werkzaamheden. Je werkt nauw samen met de collega’s van Team Inkoop en Aanbesteding.

Je bent gesprekspartner voor de eigen (ICT-) organisatie en leveranciers. Je volgt ontwikkelingen en trends op het gebied van ICT en dienstenleveranciers en weet deze trends te vertalen in kansen voor onze organisatie.

Je bent verantwoordelijk voor het systematisch bewaken van de tactische en financiële prestaties van een leverancier in relatie tot de contractafspraken. Je gaat het gesprek niet uit de weg als een leverancier niet presteert of als er afscheid van genomen moet worden.

Periodiek wordt de dienstverlening met de leverancier afgestemd en hierover gerapporteerd. De hieruit voortvloeiende wijzigingen die leiden tot uitbereiding, verlenging of aanpassing van de contracten binnen de kaders van rechtmatigheid en de aanbestedingswet worden door de (Senior) CLM-er verwerkt en/of bewaakt. Verder signaleert en realiseert de CLM-er de verlenging of de beëindiging van contracten op afgesproken datum of naar aanleiding van beleidswijziging of leveranciersevaluatie.

 

Wie ben jij en wat breng je mee?

  • Je hebt een afgeronde HBO+ opleiding op het gebied van bedrijfskunde of informatica.
  • Je hebt de opleiding CATS-CM Practitioner afgerond.
  • Je hebt ten minste 5 jaar relevante werkervaring als contract- en leveranciersmanager ICT en bent in staat om ICT contracten op te stellen.
  • Je brengt een grote hoeveelheid ICT-marktkennis mee.
  • Het uitvoeren van marktanalyses en marktverkenningen is je niet vreemd.
  • Je hebt ervaring met het maken van kostencalculaties, kunt goed onderhandelen en je bent goed in het adviseren van opdrachtgevers en management.

 

De belangrijkste werkzaamheden op een rij

  • Je participeert bij (Europese) aanbestedingen, je beoordeelt offertes en voert gesprekken om tot contractvorming te komen
  • Je verzorgt contractmanagement overleggen met leveranciers over de dienstverlening, waarin contracten, SLA ’s, DAP ’s en bestel- en afroepprocessen onderwerp van gesprek zijn
  • Je managet op operationeel en tactisch niveau alle in het contract vastgelegde verantwoordelijkheden, verplichtingen, procedures, afspraken, voorwaarden en tarieven
  • Daar waar nodig harmoniseer en consolideer je contracten voor zover deze nog niet zijn overgedragen door de klantorganisaties
  • Je neemt de Software Asset Manager waar tijdens diens afwezigheid

 

Over jou

  • Je beschikt over uitstekende verbale en schriftelijk vaardigheden
  • Je hebt het vermogen om snel te schakelen, situaties te doorgronden, verbanden te leggen en hebt inzicht wat op welk moment nodig is
  • Je werkt proactief, planmatig (PDCA-cyclus), accuraat en snel. Daarnaast ben je stressbestendig en werk je graag samen
  • Je bent klant- en kwaliteitgericht. Weet wensen of behoeften van klanten of gebruikers te onderzoeken en hiernaar te handelen. Streeft naar continue kwaliteitsverbetering
  • Je hebt inzicht in het eigen functioneren
  • Je bent je bewust van maatschappelijke en politieke ontwikkelingen en andere omgevingsfactoren.

 

Over de Connectie

De gemeenten Arnhem, Renkum en Rheden hebben de krachten gebundeld op het gebied van bedrijfsvoering. Deze gemeenten, samen goed voor meer dan 230.000 inwoners, hebben op 1 juli 2017 gezamenlijk De Connectie opgericht.

Afdelingen zoals Belastingen & basisregistraties, Administratie & beheer en Inkoop & aanbesteding, Facilitaire zaken & Frontoffice, Management Support, DIV, ICT en het Bedrijfsbureau zetten zich dagelijks in voor de gemeenten zodat zij zich volledig kunnen richten op de inwoners.

De organisatiedoelstellingen zijn op basis van 5K’s geformuleerd. De K van klant. De klant staat centraal. Door producten en diensten te harmoniseren en te digitaliseren wordt er efficiënter gewerkt wat ertoe leidt dat de kosten omlaag gebracht worden. De kwaliteit blijft minimaal hetzelfde en door de krachten te bundelen wordt de kwetsbaarheid in bedrijfsvoering voor de gemeenten verminderd. De laatste ‘K’ staat voor kansen voor medewerkers. Dit is jouw kans om De Connectie te versterken.

 

Afdeling ICT

De afdeling ICT is dé partner voor de technische ICT-infrastructuur voor de gemeenten en de daaraan verbonden externe partijen, nu en in de toekomst. ICT is er voor De Connectie en voor de klanten van De Connectie en werkt professioneel, maar zonder commercieel belang. In een snel veranderende digitale wereld betrekt ICT de gemeenten proactief bij ontwikkelingen. Voor deze afdeling (team Regie) zoeken zij een ervaren, stevige en doortastende (Senior) ICT Contract- en Leveranciersmanager (CLM).

 

Arbeidsvoorwaarden en dienstverband

De CAO-gemeenten is van toepassing. Bij een fulltime dienstverband ingeschaald tussen het minimum van schaal 10 (€ 2.973,-) en het maximum van schaal 11 (€ 5.169,-).

De Connectie heeft goede faciliteiten voor opleiding en persoonlijke ontwikkeling. En niet onbelangrijk, een individuele keuze budget (IKB) van 17,05% van je jaarsalaris.

Als de werksituatie het toelaat is (gedeeltelijk) thuiswerken en op flexibele tijden werken geen probleem.

Een Verklaring Omtrent Gedrag (VOG) is randvoorwaarde om bij ons te komen werken.

 

Interesse?

Als je meer wilt weten neem dan contact op met Rini Schouten van Schouten Werving en Advies. Tel.nr. 06 53131926 Of via mail: info@schoutenwervingenadvies.nl. Meteen solliciteren (met CV en motivatie) is uiteraard ook prima.

 

 

 

MEER INFORMATIE

06 – 53131926 of
info@schoutenwervingenadvies.nl