Senior Procesmanager (36 uur)

Arnhem

De Connectie ICT team Regie, is op zoek naar een ervaren, door de wol geverfde, procesmanager Change Management (CM).

 

Wat ga je doen?

Als procesmanager CM en LCM ben je onderdeel van het team van procesmanagers dat verantwoordelijk is voor het uitvoeren, inrichten en professionaliseren van de ICT-processen (ITIL). Deze processen vormen het ‘fundament’ onder ICT. Met deze processen streeft De Connectie continuïteit, kwaliteit en repeteerbaarheid na en hiermee wordt voorzien in een voorspelbare en transparante dienstverlening.

Je komt te werken in een klein team van in totaal 3 procesmanagers. De processen waar het team verantwoordelijk voor is zijn: Incident-, Problem-, Change- , Configuratiemanagement en Request Fulfilment.

Van de procesmanager wordt verwacht dat hij/zij in staat is zelfstandig het proces change management draaiende te houden. Inclusief het opstellen van de daarbij behorende rapportages.   De procesmanager CM is daarnaast voorzitter van het CAB waar changes ter goedkeuring worden behandeld.

De procesmanager boogt bij het uitvoeren van zijn werkzaamheden op ruime ervaring in de rol van procesmanager CM. Is in staat om zich in een complexe en dynamische werkomgeving staande te houden, waarbij het belang van zowel de klant als de ICT organisatie afgewogen wordt.

Heeft goed oog voor politieke verhoudingen in het proces en weet goed met weerstanden in het proces om te gaan. De omgeving waarin je komt te werken is nog in ontwikkeling, het is dus zeker geen gespreid bedje. We verwachten dat je mee gaat bouwen aan het fundament.

 

Jouw taken als Procesmanager

  • Verantwoordelijk voor de effectiviteit en efficiëntie van de processen passend bij het CMM niveau van de organisatie
  • Verantwoordelijk voor het continu verbeteren van de processen in lijn met afdeling of bedrijfsdoelstellingen
  • Onderkennen, analyseren en oplossen van knelpunten bij de uitvoering van het proces
  • Creëren van draagvlak voor het werken met het proces
  • Opstellen proces rapportage (onderdeel integrale service management rapportage)
  • Verantwoordelijk voor raakvlakken en uitlijning met gerelateerde processen
  • Bewaken proces KPI’s (gericht op kwaliteit van het proces)

 

Wie ben jij en wat breng je mee?

  • Minimaal HBO werk- en denkniveau
  • Minimaal 5 jaar werkervaring in de rol van procesmanager
  • Kennis van ITIL, specifiek Change management en Life Cycle Management
  • Bij voorkeur kennis van TOPdesk
  • Je bent een verbinder met een goede dosis organisatiesensitiviteit
  • Je bent secuur, kan goed plannen, hoofd- en bijzaken onderscheiden en prioriteren
  • Je bent oplossingsgericht, communicatief sterk en een echte teamplayer
  • Analytisch, zelfstandig en doortastend
  • Je kan overzicht houden, bewaakt de voortgang en acteert op afwijkingen
  • Je bent besluitvaardig

 

Meer informatie over de organisatie

Afdeling ICT

De afdeling ICT is dé partner voor de ICT dienstverlening voor de gemeenten en de daaraan verbonden externe partijen, nu en in de toekomst. ICT is er voor De Connectie en voor onze klanten en we werken professioneel, maar zonder commercieel belang. In een snel veranderende digitale wereld betrekt ICT de gemeenten proactief bij ontwikkelingen.

De Connectie: partner in bedrijfsvoering

De gemeenten Arnhem, Renkum en Rheden hebben de krachten gebundeld op het gebied van bedrijfsvoering. Deze gemeenten, samen goed voor meer dan 230.000 inwoners, hebben op 1 juli 2017 gezamenlijk De Connectie opgericht.

De afdelingen Belastingen en Basisregistraties, Administratie en beheer en Inkoop & Aanbesteding, Facilitaire zaken en Frontoffice, Management Support, DIV en ICT  zetten zich, samen met het bedrijfsbureau, dagelijks in voor de gemeenten zodat zij zich volledig kunnen richten op de inwoners, want daar doen we het gezamenlijk voor.

Organisatiedoelstellingen

De organisatiedoelstellingen zijn op basis van 5K’s geformuleerd. De K van klant. De klant staat centraal. Door producten en diensten te harmoniseren en te digitaliseren wordt er efficiënter gewerkt wat ertoe leidt dat de kosten omlaag gebracht worden. De kwaliteit blijft minimaal hetzelfde en door de krachten te bundelen wordt de kwetsbaarheid in bedrijfsvoering voor de gemeenten verminderd. De laatste ‘K’ staat voor kansen voor medewerkers. Dit is jouw kans om  De Connectie te versterken.

Wat krijg je voor je werk?

We vragen nogal wat, daar krijg je ook wat voor terug. De functie van Proces Manager is een fulltime functie. Afhankelijk van je opleiding en ervaring wordt je salaris bij een fulltime dienstverband oftewel 36 uur ingeschaald tussen het minimum van schaal 10 € 2.973 en het maximum van schaal 11 € 5.169.

Als de werksituatie het toelaat is thuiswerken en flexibele tijden werken geen probleem.  De Connectie heeft goede faciliteiten voor opleiding en persoonlijke ontwikkeling. En niet onbelangrijk, een individuele keuze budget (IKB) van 17,05% van je jaarsalaris. Het verkrijgen van    een Verklaring Omtrent Gedrag (VOG) is nodig om bij ons te komen werken.

 

Interesse?

Als je meer wilt weten neem dan contact op met Rini Schouten van Schouten Werving en Advies. Tel.nr. 06 53131926 Of via mail: info@schoutenwervingenadvies.nl. Meteen solliciteren (met CV en motivatie) is uiteraard ook prima.

MEER INFORMATIE

06 – 53131926 of
info@schoutenwervingenadvies.nl