Service Manager ICT

Kernwoorden: verbinder, kennis van servicemanagement processen, service delivery management, relatie management, helicopterview met oog voor detail, intrinsieke drive om iedere dag beter te laten worden.

 

Waar het om gaat

Voor De Connectie in Arnhem zoeken we een Service Manager binnen het team ICT Regie, een uitdagende en brede functie in het publieke domein.

 

De Connectie

De gemeenten Arnhem, Renkum en Rheden hebben de krachten gebundeld op het gebied van bedrijfsvoering. Deze gemeenten, samen goed voor meer dan 230.000 inwoners, hebben op 1 juli 2017 gezamenlijk De Connectie opgericht, een shared service center.

 

Afdelingen zoals Basisregistraties, Belastingen, Inkoop & aanbesteding, Administratie en beheer, Management Support, DIV, ICT en het Bedrijfsbureau zetten zich dagelijks in voor de gemeenten zodat zij zich volledig kunnen richten op haar inwoners, want daar doen we het gezamenlijk voor.

 

Naast de drie gemeentes die niet alleen klant maar ook eigenaar zijn van De Connectie, wordt er ook dienstverlening uitgevoerd aan derden, zoals Sociale Wijkteams Arnhem, Het Sportbedrijf Arnhem en sinds 1 januari 2021 ook aan de gemeente West Maas & Waal.

 

Afdeling ICT

De afdeling ICT van De Connectie is dé partner voor de ICT dienstverlening voor al haar klanten, nu én in de toekomst. ICT is er voor De Connectie en voor onze klanten en we werken professioneel, maar zonder commercieel belang. In een snel veranderende digitale wereld betrekt ICT de gemeenten proactief bij ontwikkelingen.

 

Wat ga je doen?

Als Service Manager ICT ben je het gezicht van onze dienstverlening naar onze klanten, acteer je als de spin in het web tussen de business en de ICT-organisatie en waarborg je de kwaliteit van de dienstverlening. Je bent op de hoogte van wat er bij je klant leeft en kunt dat vertalen naar bestaande e/o nieuwe dienstverlening. Je zorgt voor het strategisch opbouwen, verdiepen en verstevigen van langdurige relaties met onze klanten.

 

Je zorgt er samen met het ICT team (ca. 120 FTE) voor dat onze dienstverlening continu verbeterd wordt. Dit doe je onder meer door het opstellen en bespreken van rapportages met onze klanten. Deze rapportages zijn een weergave van de gemaakte afspraken over het service level van onze dienstverlening. Deze service levels zijn vastgelegd als KPI in de Product- en Diensten Catalogus (PDC) en vertaald in de SLA’s. Ook heb je een adviserende rol over vraagstukken die ICT overstijgend zijn.

 

Je bent in staat nieuwe dienstverlening te inventariseren, mede te ontwikkelen en te beschrijven. Ook heb je een belangrijke rol in het onderhouden van de PDC, samen met de contractmanager van De Connectie. Je hebt aandacht voor de financiële aspecten binnen je vakgebied, zoals het opstellen van offertes voor maatwerk of projecten en het bepalen van prijzen voor dienstverlening.

Taken

  • Contact onderhouden met je klanten en de vertaalslag maken van wensen naar concrete dienstverlening
  • Bepalen van het gewenste serviceniveau (KPI) van de te leveren ICT-dienst, de manier waarop dit gemeten kan worden en de wijze waarop hierover gerapporteerd wordt.
  • In behandeling nemen van klachten of issues van klanten en deze verder uitzetten binnen de ICT organisatie en het bewaken van het proces en communiceren hierover aan de klant.
  • Het mede opstellen en onderhouden van de PDC (Product Diensten Catalogus).
  • Vaste deelnemer aan het Change Advisory Board (CAB), impact beoordeling van changes, geven van approval voor emergency changes.
  • Opstellen, onderhouden en afstemmen van de DAP (Dossier Afspraken en Procedures) met de klant
  • Uitbrengen en administreren van offertes/ maatwerkopdrachten bij de klant, alsmede toezien op de facturering hiervan.
  • Op de hoogte blijven van de laatste marktontwikkelingen, zowel binnen als buiten de gemeentes.

 

Jouw profiel

Vereist: Je bent ervaren op het gebied van Service Management. Die ervaring heb je opgedaan in het bedrijfsleven. Als je daarnaast ervaring hebt met Service Management bij de overheid is dat een pré.

  • Minimaal HBO werk- en denkniveau
  • Brede kennis op het gebied van ICT servicemanagementprocessen (ITILv4).
  • In staat om de verbinder te zijn tussen verschillende niveaus binnen en buiten de organisatie
  • Goede dosis overtuigingskracht
  • Wil zich voor langere tijd committeren en meebouwen aan een organisatie in ontwikkeling
  • Trouble shooter
  • Uitstekende communicatieve vaardigheden
  • Zorgvuldig in communicatie en nakomen van afspraken

 

Arbeidsvoorwaarden en dienstverband

De CAO-gemeenten is van toepassing. De functie is ingeschaald in schaal 11 met een maximum van €5.169,- bruto per maand op basis van fulltime (36 uur). Daarnaast kent De Connectie een Individueel Keuze Budget van 17,05% van het bruto jaar salaris. Afhankelijk van je kennis en ervaring wordt een passend aanbod gedaan.

 

Interesse?

Als je meer wilt weten  neem dan contact op met Rini Schouten van Schouten Werving en Advies. Tel.nr. 06 53131926  Of via mail: info@schoutenwervingenadvies.nl

MEER INFORMATIE

06 – 53131926 of
info@schoutenwervingenadvies.nl